Translate this site

ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ -ΠΑΤΑΤΕΣ ΣΤΟ ΚΙΛΚΙΣ


Η Ιταλία ο δεύτερος σημαντικός προορισμός για τα Ελληνικά προϊόντα




Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΛ.ΣΤΑΤ.), για το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2013, η Ιταλία αποτέλεσε το δεύτερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών, καλύπτοντας το 9,27% του συνόλου αυτών και τρίτη χώρα, ως προς τις εισαγωγές 7,96% του συνόλου των ελληνικών εισαγωγών.
Η αξία των εμπορικών ανταλλαγών Ελλάδος-Ιταλίας, για το εννεάμηνο του 2013, ανήλθε σε 4,739 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 312 εκ. ευρώ, ήτοι 7,06% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 (4,426 δισ. ευρώ).
Ειδικότερα, η αξία των ελληνικών εξαγωγών προς την Ιταλία, κατά το διάστημα Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2013 ανήλθε 1,930 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 28,11% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 (1,506 δισ. ευρώ). Η αξία των εισαγωγών από την Ιταλία, για την υπό εξέταση περίοδο, ανήλθε σε 2,808 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση για πέμπτη συνεχή χρονιά και συγκεκριμένα κατά 3,81% σε σχέση με το 2012 (2,920 δισ. ευρώ).
Το ύψος του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 878 δισ. ευρώ, έναντι 1,413 δισ. ευρώ το 2012, κλείνοντας επιπλέον την ψαλίδα μεταξύ εισαγωγών και εξαγωγών, ενώ ο δείκτης εξαγωγών προς εισαγωγές βελτιώθηκε ανερχόμενος στο 0,68. Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Αθήνα 14 Οκτωβρίου 2013

Ελληνική κουζίνα στην Ελβετία


 Η Ελλάδα θα είναι η τιμώμενη χώρα στο Σαλόνι Γαστρονομίας «Gouts et Terroirs», το οποίο διοργανώνει το Καντόνι του Φράιμπουργκ στην πόλη Μπιλ της Ελβετίας (κοντά στη Βέρνη και στην περιοχή Γκριγιέρ) μεταξύ 27 Νοεμβρίου και 1ης Δεκεμβρίου 2013.
Όπως αναφέρεται σε ανάρτηση στο agora.mfa.gr, του υπουργείου Εξωτερικών, τοπικοί παράγοντες ελληνικής καταγωγής, όπως και Έλληνες επιχειρηματίες, με δραστηριοποίηση στον γαστρονομικό κλάδο, έχουν αναλάβει το κόστος λειτουργίας ελληνικού περιπτέρου εμβαδού 250 τμ, με στόχο την προβολή και προώθηση των ελληνικών προϊόντων και της ελληνικής κουζίνας.
Στο περίπτερο έχει προγραμματισθεί η έκθεση αρκετών ελληνικών διατροφικών προϊόντων, όπως ελαιόλαδο Κρήτης, Μυτιλήνης και Καλαμάτας, κρόκος Κοζάνης και κρασί από δύο οινοποιεία της Βόρειας Ελλάδας και πιθανώς από Νεμέα.

Οι οργανωτές θα επιθυμούσαν όμως ενδεχόμενη διεύρυνση της παλέτας εκτιθέμενων προϊόντων ή ενδεχομένως την καλλιέργεια επαφών για επόμενη μελλοντική συμμετοχή. Επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για την προβολή των προϊόντων τους μπορούν να επικοινωνήσουν για περισσότερες διευκρινίσεις με την Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του υπουργείου Εξωτερικών. Πηγή: ΑΜΠΕ

Αθήνα 7 Οκτωβρίου 2013

Τα Ελληνικά ακτινίδια πάνε καλά έξω!


 Ολοένα περισσότερες ξένες αγορές «κερδίζουν» τα ελληνικά ακτινίδια, που πλέον, χάρη και στη διμερή φυτοϋγειονομική συμφωνία... Ελλάδας-Κίνας, φτάνουν και στο πιάτο των Κινέζων καταναλωτών, με προοπτική διπλασιασμού των ελληνικών εξαγωγών του φρούτου στην κινεζική αγορά στην εμπορική περίοδο 2013/2014. Μάλιστα, φορείς του κλάδου επισημαίνουν ότι αν στα επόμενα χρόνια υπογραφούν αντίστοιχες διμερείς συμφωνίες και με άλλες ασιατικές χώρες, οι εξαγωγές ελληνικών ακτινιδίων συνολικά στην Ασία θα μπορούσαν τουλάχιστον να διπλασιαστούν στο εγγύς μέλλον.

Εν αναμονή των εξελίξεων, η εμπορική περίοδος 2012/2013 εξελίχθηκε θετικά, σε όρους τόσο παραγωγής, όσο και εξαγωγών, με τη Ρωσία να παραμένει σταθερά η πρώτη αγορά για τα ελληνικά ακτινίδια, όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων, Λαχανικών και Χυμών (INCOFRUIT HELLAS), Γεώργιος Πολυχρονάκης. θετικότερη εκτιμάται ότι θα είναι η εμπορική περίοδος 2013/2014, στη διάρκεια της οποίας οι εξαγωγές ελληνικών ακτινιδίων, συνολικά στις διεθνείς αγορές, αναμένεται να σημειώσουν περαιτέρω αύξηση κατά 10%. Πηγή



Και οι Γερμανοί τρώνε Ελληνικό γιαούρτι!
 Κατά το α΄ εξάμηνο 2013, ο κύκλος εργασιών για τα λευκά γαλακτοκομικά αυξήθηκε κατά 3% έναντι της προηγούμενης χρονιάς, αυξανόμενος στα 4,659 δις €, ενώ η ποσότητα των πωλήσεων μειώθηκε, όπως και την προηγούμενη χρονιά, κατά 1%.
Η αύξηση αυτή οφείλεται στην αύξηση της τιμής του γάλακτος, που αντικατοπτρίζεται στους αυξημένους κύκλους εργασιών στις βασικές κατηγορίες προϊόντων, φρέσκο γάλα, γάλα διαρκείας, βούτυρο και κρέμα γάλακτος. Αξιόλογη άνοδος σημειώθηκε ακόμα στην κατηγορία των επιδορπίων (+4,5% κύκλος εργασιών, +3,4% ποσότητα).
Για ακόμα μια χρονιά αύξηση του κύκλου εργασιών σημειώθηκε στην κατηγορία του φυσικού γιαουρτιού (+2% έναντι του 2012). Με βάση τα στοιχεία της Nielsen, σημαντικό ρόλο στην ανοδική τάση της κατηγορίας διαδραματίζουν ιδιαίτερα τα ελληνικής προέλευσης και ελληνικού τύπου γιαούρτια, για τα οποία οι ρυθμοί ανόδου είναι διψήφιοι, τόσο σε αξία, όσο και σε ποσότητα.
Γιαούρτι ελληνικού τύπου: Πωλήσεις και κύκλος εργασιών
Για το γιαούρτι ελληνικού τύπου (griechischer Joghurt, Joghurt nach griechischer Art) ο κύκλος εργασιών έφθασε το 2012 τα 37,6 εκ €, αποσπώντας πλέον μερίδιο 5,5% της αγοράς φυσικού γιαουρτιού και 1,1% της αγοράς γιαουρτιών με φρούτα (Fruchtjoghurt). Σε όρους ποσότητας, βάσει των στοιχείων της Nielsen, οι πωλήσεις γιαουρτιών της κατηγορίας έφτασαν τις 12,8 χιλιάδες τόνους, συνεχίζοντας να αυξάνονται με πολύ ισχυρούς ρυθμούς: αύξηση κατά 18% από το 2010 στο 2011, αύξηση κατά 30% από το 2011 στο 2012.
Οι εκτιμήσεις των ειδικών της Nielsen είναι ότι η ανοδική πορεία με διψήφιους ρυθμούς ανόδου θα συνεχιστεί. Για το λόγο αυτό, το συγκεκριμένο niche της αγοράς θεωρείται πολύ ελκυστικό για τις γερμανικές γαλακτοβιομηχανίες, δεδομένου μάλιστα ότι η παρουσία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένει μικρή.
Τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς GfK αναφέρονται σε αύξηση του αγοραστικού κοινού για το γιαούρτι ελληνικού τύπου κατά 33% μεταξύ 2011 και 2012. Έτσι, το 2012 ο αριθμός των νοικοκυριών που συμπεριλαμβάνουν στις αγορές τους γιαούρτι ελληνικού τύπου έφτασε τα 6,04 εκατομμύρια, έναντι 4,5 εκ. το 2011. Συνεπώς, το μερίδιο των νοικοκυριών στη Γερμανία που καταναλώνουν γιαούρτι ελληνικού τύπου ανήλθε το 2012 σε 15,2%, έναντι 11,5% την προηγούμενη χρονιά.
Η τάση διεύρυνσης του καταναλωτικού κοινού που αγοράζει γιαούρτι ελληνικού τύπου συνεχίστηκε και κατά το α' εξάμηνο 2013: με βάση νεότερα στοιχεία της GfK, για το διάστημα Ιούλιος 2012 – Ιούνιος 2013 ο αριθμός των νοικοκυριών που αγοράζει γιαούρτι ελληνικού τύπου αυξήθηκε κατά 37,2% έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος της προηγούμενης χρονιάς, φθάνοντας τα 7,23 εκατομμύρια νοικοκυριά.
Ελληνικές εξαγωγές γιαουρτιού
Με βάση τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛ. ΣΤΑΤ, οι εξαγωγές γιαουρτιού από τη χώρα μας προς τη Γερμανία στις δύο βασικότερες δασμολογικές κατηγορίες, λευκό γιαούρτι με περιεκτικότητα σε λιπαρά 3 έως 6% και λευκό γιαούρτι με περιεκτικότητα σε λιπαρά μεγαλύτερη του 6%, περιορίστηκαν το 2012 και σε όρους ποσότητας και σε όρους αξίας.
Σημαντική παρουσία στα καταστήματα των γερμανικών αλυσίδων λιανικής της περιοχής μας έχουν τα προϊόντα των ελληνικών εταιρειών Κρι-Κρι, Μεβγάλ, Φάγε και SHM Volos. Τα κυριότερα προϊόντα τους που διατίθενται στα ψυγεία των γερμανικών supermarket είναι το πρόβειο γιαούρτι με 6% λιπαρά και το στραγγιστό γιαούρτι από αγελαδινό γάλα με λιπαρά 10% (Sahnejoghurt).
Επιχειρηματικές εξελίξεις – νέα προϊόντα
Κυρίαρχη μάρκα μεταξύ των γιαουρτιών «ελληνικού τύπου» που παράγονται στη Γερμανία είναι η μάρκα Elinas της εταιρείας Hochwald, το προϊόν της οποίας διατίθεται σε 7 γεύσεις: γιαούρτι λευκό (natur), με μέλι, με φουντούκια, με βατόμουρα, με βερίκοκα, με βανίλια και αμύγδαλα, με πορτοκάλι (Blutorange). Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του γιαουρτιού Elinas αφορά τη συσκευασία των 4*150 gr. Μόλις το καλοκαίρι του 2013 η Hochwald κυκλοφόρησε το λευκό γιαούρτι Elinas Natur και σε συσκευασία 500 gr., το οποίο έχει ήδη τοποθετηθεί στα ψυγεία των hypermarkets της περιοχής.
Η εταιρεία Müller Milch, που κυκλοφόρησε πριν από ένα χρόνο, το Σεπτέμβριο 2012, τα πρώτα προϊόντα της «ελληνικού τύπου», "Joghurt mit der Ecke – Griechischer Art" στις γεύσεις βερίκοκο-μέλι και αμύγδαλα-Crunch, διεύρυνε φέτος τη σειρά των προϊόντων της, τοποθετώντας στα ψυγεία των supermarket ακόμα δύο γεύσεις «ελληνικού τύπου», μανταρίνι – μέλι και σοκολάτα – φιστίκι.
Αξιόλογη παρουσία έχει και η μάρκα Yocous της Domspitz Milch / Bayernland. Η εταιρεία πρόκειται να παρουσιάσει στην ερχόμενη ANUGA, τον Οκτώβριο 2013, και την νέα εκδοχή του γιαουρτιού Yocous, με μέλι. Σημειώνεται ότι η Bayernland είναι εταιρεία με ιδιαίτερη έμφαση στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που έχει θέσει ως στόχο της για το ερχόμενο διάστημα την ενίσχυση των προϊόντων που παράγει με δικό της σήμα.
Σταθερή παρουσία στην αγορά του γιαουρτιού «ελληνικού τύπου» έχει ακόμα η εταιρεία Weideglück με την οικογενειακή συσκευασία του 1 kg.
Στις γερμανικές αλυσίδες λιανικής διατίθεται επίσης το γιαούρτι της εταιρείας Apostels, ενώ στις αλυσίδες των supermarket βιολογικών προϊόντων το «Βίο-γιαούρτι» της Andechser.
Η εταιρεία Zott κυκλοφόρησε το 2012 γιαούρτι ελληνικού τύπου με την επωνυμία Mykonos – Griechische Art.
Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ντίσελντορφ
-----------------------------------------------------------------------------------------

Η ελληνική πρεσβεία στη Σόφια προειδοποιεί!

Αυξήθηκαν το τελευταίο δίμηνο οι καταγγελίες για περιστατικά εξαπάτησης Ελλήνων εξαγωγέων από μεταφορικές εταιρείες βουλγαρικών συμφερόντων, όπως αυτές φτάνουν στο Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής πρεσβείας στη Σόφια.
Οι καταγγελίες αφορούν μεταξύ άλλων πιθανή απώλεια φορτίου, αδυναμία επικοινωνίας με μεταφορέα ή/και τελικό παραλήπτη προϊόντων με υποψία συμπαιγνίας μεταξύ των ως άνω προσώπων κλπ.
Το Γραφείο με ανακοίνωσή του που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του υπουργείου Εξωτερικών (agora.mfa.gr) εφιστά την προσοχή των Ελλήνων εξαγωγέων.
Επισημαίνει δε ότι, σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες εξαγωγείς θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στην επιλογή μεταφορικής εταιρείας για την προώθηση των προϊόντων τους στο εξωτερικό.

«Εφόσον επιλέγουν να συνεργαστούν με μη ελληνικών συμφερόντων μεταφορέα, φρονούμε ότι βασικό τους κριτήριο θα πρέπει να αποτελεί όχι μόνο το χαμηλό κόστος, αλλά, πρωτίστως, το μέγεθος και η αξιοπιστία της ελεγχόμενης μεταφορικής εταιρείας» αναφέρεται και η ανακοίνωση καταλήγει: «Αυτονόητο είναι πως εξασφαλιστικά για τον εξαγωγέα λειτουργεί η προκαταβολή μέρους ή όλου του τιμήματος από τον παραλήπτη για το αποστελλόμενο φορτίο».

--------------------------------------------------------------------------------------

0 Response to "Η Ιταλία ο δεύτερος σημαντικός προορισμός για τα Ελληνικά προϊόντα"

Δημοσίευση σχολίου